Seniorhåndbog

HOLDSPORT

  • Alle skal være oprettet i Holdsport
  • Derudover skal alle kampe og træninger være oprettet i Holdsport, og vi opfordrer alle hold til aktivt at bruge det.
    • Kampene kan importes via Excel
  • Hvert tredje år skal vi notere samtlige antal spillere til alle aktiviteter i klubben for at få støtte fra kommunen. Disse år skal Holdsport bruges aktivt af alle, og her er der ingen undskyldninger. (gælder dog ikke i denne sæson)
  • Ved problemer kontaktes trænere/holdansvarlige – og ved uløselige problemer kan Team Ledelse kontaktes

KONTINGENTBETALING

  • Kontingent betales via Holdsport
  • Det er hvert år den allerværste opgave i hele verden at rykke for betaling. Så hjælp os med at få det gjort med det samme.
  • Hvis du er skadet i en længere periode på minimum en halv sæson, skal på udveksling, længere rejse eller andet, kan du få nedsat dit kontingent, men ellers er kontingentsatserne faste. Kontakt Team Ledelse, hvis det gør sig gældende for dig.
  • Hvis du er skadet og stadig er en del af holdet i form af træninger, fester, modtager fys-behandling, laver genoptræningsplaner med din træner m.m., så får du ikke nedsat kontingent

For en god ordens skyld, skal det nævnes, at vi ikke er et kommercielt foretagende, som yder en service, man kan få refunderet ved utilfredshed. Vi er en medlemsbaseret forening, og et medlemskab er en stemme ind i vores foreningsdemokrati. Så kom endelig med konstruktiv feedback eller kritik.

HÅNDOFFICE

  • Alle spillere skal oprettes i Håndoffice, hvilket man automatisk bliver via oprettelse i Holdsport
    • Men det driller altså engang imellem, så sørg for at du kan findes på holdkortet før kampdagen
    • Det kan træner eller en anden ansvarlig finde ud af.
  • Husk også at få godkendt dit håndboldpas, hvis det ikke er gjort.
  • Kommer du fra en anden klub, skal dit spillercertifikat hentes, inden du spiller for klubben. Hjælp trænere og ansvarlige med at huske det, hvis du er nytilkommen
  • Hvis der bruges ulovlige spillere, medfører det en bøde til klubben. Denne bøde betales af holdet selv

FACEBOOK

Der findes en facebookgruppe for alle seniorspillere. Her kommer info om fester, Bakkecup, klubopgaver m.m. Sørg for at du og dine holdkammerater er medlem.


Den hedder Skovbakken Håndbold – Senior sæson 2024-25

KLUBOPGAVER

  • Alle spillere skal lave frivilligt arbejde for klubben, så vi kan dække vores udgifter og holde kontingentet nede.
  • Hvilke opgaver og hvordan vi løser dem, melder vi ud i starten af sæsonen.
  • Vi forventer imødekommenhed ift. at hjælpe, så vi ikke skal bruge unødige ressourcer på gentagende gange at bede om hjælp til opgaver.

TRÆNINGSTØJ

  • Det er muligt at købe træningstøj igennem Skovbakken og Sport24 via vores hjemmeside
  • Hvis et helt hold ønsker et bestemt træningssæt – måske med en sponsor i ryggen – så kontakt Team Ledelse
  • Det kan også være muligt at lave andre særaftaler med Sport24 om træningsdragter m.m., men det vil kræve, at nogen ønsker at gå sammen om at løse den opgave til gavn for hele seniorafdelingen. Giv endelig lyd hvis det er
  • Alt skal være Puma grundet vores klubkontrakt

NYT SPILLERTØJ

  • Hvis I skal have nyt spillertøj, kan det skaffes med en sponsor, der ligger 7.500 kroner
  • Et sæt består af 11 markspillersæt og 2 keepersæt. I skal på holdet selv lave en liste over numre og størrelse til det nye sæt
  • Bemærk dog, at klubben ”ejer” sættet, så det kan bruges til andre hold i fremtiden
  • Kontakt Team Ledelse, hvis I ønsker nyt spillertøj
  • … Men også hvis I mangler en t-shirt, et par shorts eller et målmandssæt, så har klubben måske lidt i gemmerne

FESTER

  • Socialudvalget står for klubbens tre årlige fester; opstartsfest, julefrokost og afslutningsfest
  • Information kommer ud på den fælles facebookside
  • Socialudvalget består af seniorspillere i Skovbakken og søger jævnligt nye medlemmer, så hold dig endelig ikke tilbage, hvis du vil bidrage til de gode fester

BAKKECUP

  • Hvert år i maj afholder Skovbakken Håndbold Bakkecup
  • Alle hold har frivillige opgaver forbundet med stævnet, da det er en stor indtægtskilde for klubben, som kommer os alle til gode

RØDT KORT

  • Alle røde kort giver en direkte indberetning, hvilket medfører et gebyr til klubben
  • Får man som spiller rødt kort for usportslig optræden eller en grov tackling, betaler man selv den efterfølgende bøde, som sendes til klubben
    • Og ja: Det er usportsligt at løbe nogen ned i en kontra
    • Og nej: Det er ikke usportsligt at komme til at ramme nogen uhensigtsmæssigt i en tackling. Her kan klubben godt betale gebyret, såfremt argumentet holder vand
    • Og rigtig meget ja: Det er usportsligt at få rødt kort for brok. Uanset hvor uretfærdig dommeren har været
  • Hvis du mener, at klubben skal betale gebyret for dit røde kort, skal du kontakte Team Ledelse med et par argumenterende linjer – ellers forventes det, at du selv betaler

UDEBLIVELSE FRA KAMP

  • Er holdet tvunget til afbud, står der på forbundets hjemmeside, hvordan man skal gribe afbuddet an
  • Det koster dog en bøde til klubben, som holdet selv betaler
  • Trækker man sig mere end to gange, trækkes holdet fra rækken, og klubben får endnu flere bøder, som holdet stadig selv betaler
  • Dette gælder også, hvis holdet går i opløsning midt i sæsonen
    • Hvis I frygter, at jeres hold er ved at gå i opløsning, så grib fat i Team Ledelse med det samme, så der kan sættes ind hurtigst muligt

KAMPFLYTNINGER EFTER DEADLINE

  • Alle kampe flyttet efter kampflytningsdeadlines koster et gebyr alt efter niveau og tidspunktet for flytningen. Dette gebyr betaler holdet selv

AFLYSTE/FLYTTEDE TRÆNINGER

  • Der kan komme flytninger/aflysninger ifm. træninger. Vi forsøger at fordele sol og vind lige, så alle får cirka lige mange aflysninger
  • Hvis andre Skovbakke-hold pludselig spiller kamp i jeres træningstid, så skulle de selv have kontaktet jer, da alle hold selv har ansvaret for at bede om lov, hvis de bruger andres træningstid til kampe

TIDTAGER/DOMMERBORD

  • Det er holdenes eget ansvar, at der er tidtagere til kampe
    • Vi opfordrer til at dække for hinanden
  • Hvis dommerbordet ikke er fremme til kampen, så kontaktes hallen på dets hovednummer, og de stiller med en ”pedel” med det samme
    • Spiller I træningskamp aner hallen ikke, at de skal stille det frem, så skriv til hallen, før I skal spille. Meld det gerne i god tid

BÆNKE OG TILSKUERRÆKKER I HAL 3

  • Er man første hold i hallen på en kampdag, skal man sætte bænke og eventuelt tilskuerrækker frem
  • Er man sidste hold, sætter man bænke og tilskuerrækker på plads igen
  • Og… er der ikke låst op til bænke så kontakt også hallen på hovednummeret

GENEREL GOD STIL

  • Alle halinspektører har et had/kærlighed-forhold til håndboldspillere. Og hadet skyldes udelukkende harpiks. Så sørg for ikke at svine for meget med det
  • Hav respekt for andres træningstid
    • OBS: Det larmer meget, hvis et hold står og småsnakker i hallerne den sidste del af andres træninger. (Hav særlig respekt for ungdomsholdene i den henseende)
  • Den sidste person i omklædningsrummet sørger selvfølgelig for, at det ser ud, som da man kom ind. Både på ude- og hjemmebane