Holdsport
- Alle spillere og trænere skal være oprettet i Holdsport
- Man har ret til tre prøvetræninger, før man skal melde sig ind i via Holdsport
- Det er muligt at tilmelde sig via hjemmesiden, men man kan som træner også sende et oprettelseslink til nye medlemmer
- Vi opfordrer alle hold til at bruge Holdsport aktivt - alle træninger og kampe skal oprettes her!
- I Holdsport kan man også se, om kontingent er betalt eller ej. Hvis det ikke er betalt rettidigt, sender klubben rykkere ud gennem Holdsport, men da det ikke altid hjælper, må I gerne prikke til spillerne, så de får betalt kontingentet
- Ved udfordringer med Holdsport kan man række ud til andre trænere for at høre, hvordan de anvender/bruger Holdsport eller spørge i Team Ledelse
- Der findes dog også mange guides til Holdsport på internettet
Hvert tredje år skal vi notere samtlige antal spillere til alle aktiviteter i klubben for at få støtte fra kommunen. Disse år skal Holdsport bruges aktivt af alle, og her er der ingen undskyldninger. (Dette er dog ikke gældende i sæson 24-25)
Håndoffice
- Som træner skal du oprettes i Håndoffice og modtage en kode, så du kan logge ind i ”Håndbold”-app’en og sætte holdkort til kampe
- Det er trænernes ansvar, at holdkortet udfyldes korrekt
- Til hjemmekampe er det ligeledes trænerens ansvar at indberette resultatet via app’en
- Alle spillere skal oprettes i Håndoffice, hvilket automatisk sker via oprettelse i Holdsport
- … men systemet kan drille, hvorfor det er vigtigt, at man undersøger, om alle spillere kan søges frem på Holdkortet inden første kamp.
- Nye spillere fra andre klubber skal have hentet spillercertifikat, inden de spiller
- Følg Håndoffice-guiden for dette
- Efter kampen kontaktes klubben per mail, hvis holdkortet ikke er korrekt udfyldt. Herefter har vi et døgn til at udfylde det korrekt. Men hvis man sørger for korrekt udfyldelse hver gang som en del af optakt til kamp, så slipper klubben for det administrative arbejde ved at sende mails ud og undgår eventuelle bøder, hvis vi ikke når det i tide
- Ved udfordringer kontaktes Christian Meklenborg
Brug af ulovlige spillere
- Brug af ulovlige spillere medfører en bøde til klubben. Denne bøde betales af holdet selv
- Reglerne for brug af spillere, kan findes på forbundets hjemmeside
- Det er trænernes/de ansvarliges ansvar at sikre korrekt brug af spillere
- Når det er sagt, så kan reglerne være uoverskuelige, hvorfor det kan være en god ide at ringe/skrive til forbundet for at være på den sikre side
Placering af kampe
- Hvert år i september og december placeres kampe for henholdsvis efterårs- og forårssæsonen. Klubbens kampplanlægger skriver ud til alle trænere vedrørende dette
Kampflytninger
- Alle kampflytninger skal ske før de udmeldte deadlines. Det er mildest talt et kæmpe puslespil at flytte kampe, så følg de udmeldte guidelines. Men spil helst på den givne dag. Det er hyggeligere, at vi spiller efter hinanden i hallen i weekenderne
Kampflytninger efter deadline
- Alle kampe flyttet efter kampflytningsdeadlines koster et gebyr alt efter niveau og tidspunktet for flytningen. Dette gebyr betales af holdet selv
- Ved ekstraordinært gode grunde kan Team Ledelse kontaktes ift., at klubben skal betale for en kampflytning
Træningstider
- Hvert år i juni laves træningstider for den kommende sæson. Det er et stort puslespil, hvorfor vi ønsker forståelse og imødekommenhed over for processen
- Kommer der udfordringer i løbet af sæsonen, så tag fat i den ansvarlige for træningstider, hvorefter mulige løsninger kan undersøges
- Men kom gerne med dine egne forslag til løsninger i samme sammenhæng – og hav gerne snakket med andre implicerede trænere først
- Sommertræningstider for maj+juni laves i april
Aflyste/flyttede træninger
- Der kan komme flytninger/aflysninger ifm. træninger. Vi forsøger at fordele sol og vind lige, så alle får cirka lige mange aflysninger
- Hvis andre Skovbakke-hold pludselig spiller kamp i jeres træningstid, så skulle de selv have kontaktet jer, da alle hold selv har ansvar for at bede om lov, hvis de bruger andres træningstid til kampe
Røde kort
- Alle direkte røde kort giver en indberetning, hvilket medfører et gebyr til klubben
- Får man som træner rødt kort, betaler man selv det efterfølgende gebyr, som sendes til klubben
- Får en spiller direkte rødt kort for usportslig optræden eller en grov tackling, sendes regningen til ham/hende
- Ved ungdomsspillere sendes regningen til forældrene
Udeblivelse fra kamp
- Er holdet tvunget til afbud, står der på forbundets hjemmeside, hvordan man skal gribe afbuddet an
- Hvis man trækker sig fra en kamp, koster det en bøde til klubben, som holdet selv betaler
- Trækker man sig mere end to gange, trækkes holdet fra rækken, og klubben får endnu flere bøder, som holdet stadig selv betaler. Dette gælder også, hvis holdet går i opløsning midt i sæsonen
- Hvis I frygter, at jeres hold er ved at gå i opløsning, så grib fat i Team Ledelse hurtigst muligt, så der kan sættes ind med det samme
Trænertøj
- Klubbens tøjansvarlige skriver ud via Holdsport/Facebook ang. trænertøj i starten af sæsonen
Nyt spillertøj
- Hvis I skal have nyt spillertøj, kan det skaffes med en sponsor, der ligger 7.500 kroner
- Gælder både ungdom og senior
- Divisionsholdene koster 10.000, da de skal have lidt ekstra.
- Et almindeligt sæt består af 11 markspillersæt og 2 keepersæt. I skal på holdet selv lave en liste over numre og størrelser til det nye sæt
- Bemærk dog, at klubben ”ejer” sættet, så det kan bruges til andre hold i fremtiden.
- Kontakt Team Ledelse, hvis I ønsker nyt spillertøj.
- … men også hvis I mangler en t-shirt, et par shorts eller et målmandssæt, så har klubben måske lidt i gemmerne.
Tidtager/dommerbord
- Det er holdenes eget ansvar, at der er tidtagere til kampe
- For seniorhold opfordrer vi til at dække for hinanden
- For ungdomshold opfordrer vi til at lave en liste, hvor forældre dækker på skift
- Hvis dommerbordet ikke er fremme til kampen, kontaktes hallen på dets hovednummer, og de stiller med en ”pedel” med det samme
- Spiller i træningskamp aner hallen ikke, at de skal stille dommerbordet frem, så skriv til flemming@vrhal.dk før I skal spille, så husker de det (forhåbentligt). Meld det gerne i god tid.
Bænke og tilskuerrækker i hal 3
- Er man første hold i hallen på en kampdag, skal man sætte bænke og eventuelt tilskuerrækker frem
- Er man sidste hold, sætter man bænke og tilskuerrækker på plads
- Og… er der ikke låst op til bænkene så kontakt også hallen på hovednummeret
Materialer
- Alle hold kan få kegler og overtrækstrøjer i skabene. For andre redskaber har vi en masse tilgængeligt til lån i fællesskabene og i depotet
- Tape, fryseposer, elastikker er for egen regning
- Ligeledes er bolde for U13 og opefter noget, som spillerne selv skal medbringe til træning
- Enkelte bolde kan købes ind til prøvetræninger, glemte bolde m.m. (dog kun ungdom)
- Kontakt Team Ledelse, hvis noget skal købes
Harpiks
- Seniorhold kan kontakte den ansvarlige i afdelingen for harpiks
- Ungdomshold dækker selv udgifter ved harpiks
- Bemærk, at halpersonale ikke ligefrem elsker harpiks, så hjælp spillerne med ikke at svine for meget med det
Booking af hal eller lokaler
- Ønsker man at booke en hal til ekstra træning eller et arrangement, kan ledige haltider ses på Vejlby Risskov Hallens hjemmeside. Herefter kan man skrive til flemming@vrhal.dk for at booke. Husk at cc. Mads Voss på mailen
- Ønsker man klublokaler til møder eller andre arrangementer, kan man kontakte Lone Horup
Kurser
- Klubben dækker alle mindre kurser gennem for eksempel DHF og DGI
- Ved heldagskurser eller flerdagskurser, skal du kontakte Team Ledelse for at få godkendt betaling af klubben
- Husk at give Birgitte Schütt information om kurset før deltagelse, da betalingerne skal godkendes, og der skal søges kursusrefusion ved kommunen
Udbetaling af trænergodtgørelse.
- Hvert år i slutningen af sæsonen udbetales den aftalte godtgørelse jvf. din trænerkontrakt
- Information herom vil komme ud på mail
Sociale Medier
- Skovbakken har officielle platforme på Facebook og Instagram.
- Vi opfordrer alle trænere til at sende billeder til Casper Harboe (U13 pigetræner) sammen med en lille tekst, så kan han poste det.
- Vi må uploade fællesbilleder
- Vi må også poste tydelige billeder af enkeltpersoner eller mindre grupper. Her skal vi dog have samtykke for alle over 13 år. Og samtykke fra forældre, hvis de er under 13 år
- Ønsker du at bidrage mere fast til vores sociale medier, så kontakt Team Ledelse, der kan hjælpe dig med at få login til platformene
Fælles kommunikation
- Vi forsøger så vidt muligt at anvende Holdsport til fælles kommunikation
- Derudover står alles kontaktoplysninger på hjemmesiden
Livliner i Team Ledelse
- Kristian Paulsen – Kan hjælpe med trænertøj og nyt spillertøj
- Lone Horup – Kan hjælpe med nøgler, materialer, ekstra spillertøj og harpiks
- Birgitte Schütt – Kan hjælpe med Holdsport, kursusrefusion, godtgørelse og kontingent
- Mads Voss – Kan hjælpe med kampflytninger og træningstider
- Christian Meklenborg – Kan hjælpe med håndoffice
Kontaktoplysninger kan findes på hjemmesiden, og hallens hovednummer findes hurtigst ved at google Vejlby Risskov Hallen
SÆRLIGT FOR UNGDOMSTRÆNERE
Børneattester
- Det er lovpligtigt, at alle idrætsforeninger i Danmark skal indhente børneattester på alle trænere, instruktører og holdledere over 15 år, der har direkte kontakt med børn under 15 år
- Alle trænere underskriver ved sæsonstart børneattest
- Få det gjort med det samme, da det er en tung og kedelig administrativ opgave, hvis der skal rykkes og sendes nye formularer gennem politiet ad flere omgange
Fritidspas
- Fritidspasset skal forældrene selv få fat i ved henvendelse til Aarhus kommune. Se link. Fritidspas (aarhus.dk)
- Birgitte Schütt skal have fritidspasnummeret og det fulde navn på spilleren, hvorefter hun søger pengene hos kommunen og det beløb vi modtager, det nedskriver vi barnets kontingentet med
- Man kan maks. få 1.000 kroner på et Fritidspas, og først når vi søger beløbet hos kommunen, kan man se hvor meget der er tilbage
Stævner
- Klubben dækker op til 2 træneres udgifter pr. hold ifm. alle stævner
- Klubben dækker kun holdgebyret til påskestævnet
- Skovbakkens eget julestævne er gratis for klubbens hold at deltage i
- Alle andre udgifter ifm. stævner dækkes af spillerne selv
- Der kan oprettes betalingsaktiviteter gennem Holdsport, hvorefter klubben betaler for stævnet. Kontakt Birgitte Schütt for hjælp